شیشه دوجداره کاهش دهنده مصرف انرژی-Sunergy

زیبایی و ظرافت طراحی یک ساختمان زمانی تکمیل می شود که محدودیت های مختلف به لحاظ اقتصادی و یا مهندسی آن را تحت تاثیر قرار ندهد. داشتن پنجره های بزرگ رو به آفتاب که وسعت زیبایی منظره پشت شیشه را به داخل محیط خانه می آورد قطعا” در ذهن خلاق هر معمار خوش ذوقی نقش می بندد اما بهره مندی از چنین پنجره ای چه سودی دارد وقتی با تابش شدید نور خورشید و ناتوانی سیستم های تهویه مطبوع مجبور می شویم راه ورود نور را ببندیم و فضای داخل را برای رهایی از سوزش نور آفتاب تاریک کنیم.
قطعا یکی از موثرترین و کارآمدترین راه حل ها، استفاده از نسل جدید شیشه، تحت عنوان شیشه های کاهش دهنده مصرف انرژی می باشد.
در سراسر دنیا کارخانجات معتبر تولید جام شیشه از قبیل AGC بلژیک، Guardian آمریکا، Saint-Gobain فرانسه و … اقدام به تولید این قبیل شیشه ها نموده اند.

Sunergy

انجام فرایند بر روی این نوع شیشه ها نیازمند مهارت و تخصص خاص می باشد و مجهز بودن به ماشین آلات مدرن و تجربه کافی را طلب می نماید. امروزه یکی از پر مصرف ترین نوع شیشه های کاهش دهنده مصرف انرژی در ایران تحت نام Sunergy در پنج رنگ خاکستری، سبز، آبی، آبی تیره و بی رنگ به بازار عرضه شده است. کلمه Sunergy برند ثبت شده محصول شرکت AGC بلژیک می باشد و از این رو شرکت ایمنی شرق با توجه به دارا بودن گواهینامه مربوط به انجام فرایند بر روی محصولات شرکت AGC بلژیک و همچنین جهت حفظ اصالت نام محصول، این کالا را تحت همین نام بصورت تخت و خم، دوجداره و یا دوجداره لمینت در بازه وسیعی از ابعاد کوچک تا ابعاد جامبو به بازار ساخت و ساز کشور عرضه می نماید.

شیشه دوجداره – سانرژی:

شیشه های Sunergy با دارا بودن یک لایه پوشش شیمیایی باعث کاهش میزان U-Value شیشه های دوجداره شده و نقش بسزایی در کاهش مصرف انرژی دارند. از دیگر مزایا این نوع شیشه ها جلوگیری از انتقال حرارت از طریق تابش می باشد که در مناطق گرمسیر مانند کشور ایران بسیار حائز اهمیت بوده و مانع از انتقال حرارت محیط بیرون به داخل و در نتیجه کاهش هزینه های مربوط به سرمایش ساختمان ها می گردد.

مزایای شیشه های دوجداره با یک لایه شیشه Sunergy:

۱- کاهش میزان U-Value – جلوگیری از انتقال حرارت از طریق رسانش
۲- کاهش میزان SC – جلوگیری از انتقال حرارت از طریق تابش
۳- جلوگیری از عبور اشعه UV ماورا بنفش
۴- زیبایی بخشیدن به نماهای ساختمان
۵- امکان استفاده به صورت تک لایه و یا لمینت

شیشه دو و چند جداره ساختمان

شیشه های دوجداره

شیشه های دو یا چند جداره با اتصال دو یا چند لایه شیشه که توسط اسپیسر آلومینیومی با فاصله از یکدیگر قرار گرفته و در فضای بین آنها هوا یا گاز مخصوص تزریق می شود.

شیشه دو جداره لمینت ساختمانی

بکارگیری شیشه های لمینت علاوه بر بالا بردن سطح امنیت و مقاومت باعث تاثیر بسزایی در کاهندگی مصرف انرژی و انتقال صوت می گردد.

شیشه دوجداره کاهش دهنده مصرف انرژی- Low E

با توجه به رشد فزاینده هزینه های انرژی استفاده از شیشه های دوجداره با کارایی هر چه بیشتر در زمینه صرفه جویی و کاهش مصرف انرژی یک راه کار هوشمندانه محسوب می گردد.

شیشه دوجداره کرکره دار

این نوع شیشه ها با قرار گیری انواع کرکره ها در داخل شیشه های دوجداره و مابین جدار شیشه ای آن تولید می شود. نقش مهمی در زیبایی نما و کنترل اختیاری نور و حرارت دارد.